HTML

NYAMMM

Címkék

áfonya (3) alma (6) ananász (1) babapiskóta (1) bacon (1) banán (4) bazsalikom (9) bébirépa (1) belga sör (1) Blogkostoló (1) bodza (1) bonbon (2) bor (1) bresaola (1) brokkoli (1) brownie (3) bukta (1) burgonya (10) búzadara (3) cake pop (2) cékla (2) cheddar (1) chilli (5) citrom (16) citromfű (1) citromhéj (2) citromnád (1) crumble (2) csikeszárny (1) csirkemell (5) csokoládé (20) cukkini (2) cukor (1) cupcake (5) curry (2) dekor (1) díjak (2) dió (2) dip (7) édes (114) édesburgonya (3) élesztő (1) előétel (7) eper (21) étcsoki (3) étcsokoládé (7) fagyi (3) fahéj (16) falat (1) fánk (1) fehérbor (1) fehérbors (1) fehércsokoládé (10) feketebors (1) fekete melasz (1) felfújt (1) fenyőmag (3) fesztivál (1) fetasajt (1) financier (1) finomliszt (1) főétel (2) fokhagyma (3) Food Revolution (1) főzelék (1) füge (1) ganache (3) garnéla (1) gesztenye (5) goldenblog (1) gomba (4) gombóc (3) GoodFood (1) görög (1) görögdinnye (1) gouda sajt (1) gránátalma (1) gyömbér (4) gyors (95) gyümölcs (3) habcsók (1) hagyma (1) hal (2) háztartási keksz (1) heti menü (1) hideg (1) hulala (1) hunting (1) hús (9) húsvét (1) ibolya (1) ital (3) ízes (1) játék (7) jégsaláta (1) joghurt (1) kacsacomb (2) kacsamell (1) kakaó (8) kakaópor (3) kakukkfű (1) kalács (1) karácsony (3) karamell (1) kardamom (5) kardmamom (1) karfiol (2) kávé (1) kecskesajt (1) kefír (2) keksz (4) keleti (1) kelt tészta (4) kenyér (2) Kétker-Étkem (1) kifli (1) Kifőztük (15) kivi (1) kiwi (1) klassziku (1) klasszikus (30) klasszkius (1) kókusz (5) kókusztej (3) könnyű (134) könyű (1) köret (1) koriander (1) körte (4) krémleves (1) krémsajt (1) kuglóf (3) kukorica (1) lángos (1) lazac (3) lazacfilé (1) lekvár (10) lekváros (1) lemon curd (1) lepény (2) leveles tészta (3) levendulavirág (1) leves (6) libamáj (2) lila burgonya (1) lime (13) liszt (8) macaron (2) mák (14) makifood (1) málna (10) málna curd (1) mandula (3) mangó (3) marcipán (1) margarin (1) márk szonja (1) mártás (1) mártogatós (2) mascarpone (12) matcha tea (3) medvehagyma (5) meggy (2) menta (2) mexikói (1) mézeskalács (3) mogyoró (1) mogyoróvaj (4) mousse (3) mozzarella (2) muffin (3) mustár (1) müzli (1) narancs (14) no cukor (1) nudli (1) nutella (3) nutellás (1) nyár (1) nyeremény (1) nyírfacukor (2) oldalas (1) olívaolaj (1) oregánó (1) őszibarack (4) padlizsán (3) palacsinta (4) paprika (1) paradicsom (7) parmezán (6) passiógyümölcs (3) pékáru (1) pesto (6) piac (1) piskóta (6) pite (1) pizza (2) pohárkrém (1) porcukor (3) póréhagyma (1) programok (1) prosciutto (1) puding (3) rák (1) rántott csirkemell (1) rebarbara (5) reggeli (4) répa (5) retek (1) réteslap (1) rétesliszt (1) ribizli (1) ricotta (7) rizs (2) rózsa (1) rózsaszirom (1) rózsavíz (1) rukkola (3) SAD (1) sajt (9) sajttorta (1) saláta (1) sárgabarack (2) sárgadinnye (1) Segítsüti (1) sertés (1) Skandi Trend (1) smoothie (2) snidling (2) sós (3) sós apró (2) spaghetti (1) spenót (2) sütés nélküli (1) sütinyalóka (1) sütőtök (4) Szakácsok könyve (1) szeder (4) szerecsendió (4) szezámmag (1) szilva (1) szív (1) szójaszósz (1) szójatej (1) szőlő (1) szörp (1) szülinap (1) tápióka (1) tarte (1) teasütemény (2) tej (6) tejcsoki (1) tejföl (8) tejszín (8) tengeri hal (1) tészta (12) toast (1) tojás (16) tojásfehérje (1) tökmag (1) tökmagolaj (1) tönkölyliszt (1) torma (1) torta (18) tortilla (1) túró (9) TV Paprika (1) vacsora (1) vaj (2) Valentin (3) vanília (17) vega (2) vérnarancs (1) whoopie pie (1) zabpehely (1) zabpehyel (1) zöldborsó (1) zöldborsó. pesto (1) zöldségek (1) zselatin (1) zsír (1) Címkefelhő

FŐZŐCSKE. BÁRMIKOR. BÁRHOL. BÁRMEDDIG.

2012.08.30. 11:55 NYAMMM

Házi nutella - mogyorókrém

Címkék: édes könnyű gyors kakaó mogyoró nutella dip

Be kell valljam, nutella imádó vagyok és körülöttem ezt mindenki tudja rólam. Én nem a magában kanalzgatós fajta fan vagyok azért, hanem a mindenre kenő: kekszre, kenyérre, sütire, brownie-ra, muffinra, piskótára, édesebbnél édesebb dolgokra, csak minél töményebb legyen, bármire képes vagyok pluszban rákanalazni (nutellás palacsinta tetejére még egy réteg nutella), így elég gyakori elem a polcunkon. Nagy homály fedi azonban, hogy hogyan is készülhet, miért pont mogyorókrém, amikor csak 13% mogyorót tartalmaz?! Régóta kiszerettem volna próbálni itthon elkészíteni és kapóra jött Dizájnmenza Le az E-kel! nagyszerű játéka. Sok interneten keringő recept között szörföztem, míg végül kialakult a sajátom. Nem mondom, hogy  a mogyoró tartalma lenne a legtöbb így is, de legalább tudjuk, hogy miből is készül, arról nem is beszélve, hogy mindössze 25 perc alatt. És az eredmény? Már egy üveg üres csupor:) NY pedig nem bírt róla leállni (pedig a nutellát nem szereti).
Hozzávalók 2x250g csuporhoz:
120 g PorXukor (sima porcukor is jó, csak a tudat, hogy így egészségesebb engem nyugtat:))
100 g vaj
2 ek méz
1 ek tejszín
4 ek sűrített tej (1/2 l tej, 1 dl tejszín, 2 ek PorXukor, 60 g vaj)/ a bolti is ugyanolyan jó/ 
120 g törökmogyoró
35 g holland kakaópor
1 tk vanília kivonat

Előzetes:
1. A legfontosabb a törökmogyoró pirítása és nagyon finomra darálása. Ezen múlik szerintem az egész krémnek az íze és állaga. Igazi pörkölt mogyoró ízűnek kell lennie. Akinek nincs kedve vacakolni a pirítással, pucolással és a darálással annak nyugodt szívvel ajánlom a "mogyi" féle egész pörkölt mogyorót, 80 g-os kiszerelésben árulják vagy a darált törökmogyorót, amit azt hiszem a Kalifa árul (ezt még azért pirítsuk meg serpenyőben)
2. A sűrített tejet, magunk is elkészíthetjük, a recept ötlete innen. Én most így készítettem.
3. A benne lévő tejszín és vaj miatt hűtőben tároljuk, de szerintem 1-3 napnál tovább úgysem fog tartani:)

1. A mogyorót egy serpenyőben megpirítjuk, majd egy konyharuhában ledörzsöljük a héját. Nem probléma, ha marad rajta valamennyi. (A pirításnál figyeljünk nehogy megégjen, mert akkor keserű lesz!)
2. Most jön a "legnehezebb" feladatunk a mogyoró darálása. A porcukorral együtt helyezzük több kisebb adagban a kávédarálónkba a pirított mogyorót, majd daráljuk. Akkor jó az állaga, ha már krémes. Így járjunk el amíg az egészet le nem daráltuk. (a legjobb a késes daráló lenne, de nekem még nincs:))
3. Elkészítjük a sűrített tejet. A tejbe keverjük a tejszínt, a vajat, a porcukrot,  és alacsony lángon főzzük, időnként kevergessük. Amikor elkezd sűrűsödni, folyamatosan keverjük, amíg jól be nem sűrűsödik.
4. A vajat, a mézet, a tejszínt, a sűrített tejet és a vanília kivonatot kis lángon egyneművé olvasztjuk, majd lehúzzuk a tűzről.
5. Hozzákeverjük a mogyorós-porcukros keveréket, a kakóport és simára keverjük. 
6. Kézi mixerrel krémesítjük 1 percig, hogy tényleg igazi nyúlós krém állaga legyen:)

Legközelebb tejcsokoládéval is kipróbálom, illetve ki ne szeretné, ha isteni mogyoró darabkák is ropognak benne, nálam az egyik így készült:) Amit tudtok TI is készítsetek otthon, E-k nélkül:) Nem mondom, hogy nem veszek többé nutellát, de ha úgy jön ki a lépés mostantól mindig készíteni fogom:)

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nyammm.blog.hu/api/trackback/id/tr475541132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

taskaradio 2012.08.30. 12:17:28

ez tetszik, lehet h hétvégén kipróbálom. :)

Lilla 2012.08.30. 13:17:31

Be kellene szereznem azt törökmogyorót...:)

dizájnmenza 2012.08.30. 13:24:32

Ez azt szuper ötlet! Nagyon köszi a játékot! :)

Katucikonyha, 2012.08.30. 14:40:54

Huh, brownie-ra is??? Azt hiszem, abba belehalnék... :-) Állati finom lehet! Odáig vagyok a házi mogyorókrémért! Pont tegnap séta közben rajzolódott ki előttem egy mogyorókrémes csokitorta képe... :-)

Böbe 2012.08.30. 17:58:57

Már egy jó ideje készülök én is a gyártására:)) A gyengém, ha van itthon mindig a szekrénynél van dolgom:)

mozzarelli 2012.08.31. 15:09:45

Üres csupor?? Én a telit szeretném...:))
É is nutella fan vagyok, de én sem magában nyomom, palacsintában és ropogós kenyéren a kedvenc!!!! Egyébként igazad van, valóban a mogyoró kellően finomra darálásán múlik elég sok minden, nekem anno az első széria túl darabos lett. Nem volt rossz, de krémesebbre szerettem volna, másodjára már paszírozgattam egy ideig a tejjel...:)
Amúgy jó kis fotók..:)

Nyammm 2012.09.01. 08:31:34

Köszönöm lányok, mindenképp próbáljátok ki:)

Erika 2012.09.03. 00:05:27

Nagyon guszta, én az említett okok miatt (sosem tudom abbahagyni) nem veszek:) De azért lehet, hogy ezt így elkészíteném:)

kamrapolc 2012.09.03. 13:05:40

Nagyon guszta! :) Én is több verziót próbáltam már, egyszer a Tiednek is nekiállok! :) nálunk is mindennapos a fogyasztása...:)

Dett 2012.09.03. 20:22:29

tényleg nem lehet leállni róla. én is csináltam már és hetek óta szeretnék nekiállni. löketet adtál megint :))

Dett 2012.09.03. 20:22:40

Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

Anonymous 2013.01.30. 21:11:26

most készítettem el:) hát az íze vmi isteni:) a legtöbb időt a mogyoró feltörése jelentette amúgy pikk pakk kész is lett:D

Anonymous 2013.01.30. 21:19:02

és elfelejtettem az előbb írni hogy én pontosan azért választottam ezt a receptet mert a legalapvetőbb dolgok vannak benne. nem kész ét meg tejcsoki meg stb amikben már alapból van egy csomó egyéb dolog:)
süti beállítások módosítása